Brevo Halloween E-mailcampagne: Zo Doe je Dat als Klein Bedrijf

Een Halloween e-mailcampagne is een geweldige manier voor kleine bedrijven om hun klanten te betrekken, hun producten te promoten en hun merk op een speelse manier onder de aandacht te brengen. In deze blogpost leg ik stap voor stap uit hoe kleine bedrijven een effectieve Halloween e-mailcampagne kunnen opzetten met Brevo (voorheen Sendinblue), een populaire e-mailmarketingtool.

Wat heb je nodig
  • Een email lijst van je doelgroep
  • Een domein naam met toegang tot je DNS instellingen
  • Een Brevo account (heel eenvoudig aan te maken)

Een Brevo-account aanmaken en je domein verifiëren.

Ga naar onboarding.brevo.com/account/register en maak een account aan op een van de aangegeven manieren.

Vervolgens gaan we je domein naam koppelen aan je Brevo account.
Open het menu rechtboven en klik op Sender, Domain and Dedicated IPs

Vervolgens druk je op domain > add domain
Vul je domein naam in.

Vervolgens klik je op authenticeren domein

De volgende stap hangt af van waar je website wordt gehost. De meest voorkomende hosts worden uitgelegd door Brevo.

Volg eenvoudigweg de instructies van Brevo om je domein te verifiëren.

Als je domein succesvol gekoppeld is, kunnen we verder met het importeren van je contactenlijst.
Indien het niet lukt om dit zelf te doen, kun je contact opnemen met de Brevo-helpdesk of mij altijd een mailtje sturen op quinten@q-marketing.be.

Je contacten toevoegen aan Brevo

Ga naar https://app.brevo.com/contact/list en klik rechtsboven op ‘Import contacts.

klik op contacts en importeer je bestand met contact gegevens

Na het importeren kan Brevo je een melding geven dat ze je lijst even gaan verifiëren. Zodra dat gebeurd, krijg je een bevestigingsmail. Dit kan een paar uur tot een dag duren.

Na dit bericht zijn we klaar om je eerste campagne op te stellen. Als je ergens niet hebt kunnen volgen of als je vragen hebt, voel je vrij om mij om hulp te vragen via quinten@q-marketing.be.

Een Brevo Halloween-campagne bedenken en opzetten.

Nu zijn we aangekomen bij het leuke en creatieve deel. Dit is de reden waarom ik e-mailmarketing zo leuk vind! Allereerst moeten we bedenken wat we willen bereiken met onze campagne. Willen we onze naam onder de aandacht brengen bij onze doelgroep? Willen we hen een promotie aanbieden en zo een verkoop genereren? Of willen we hen aanmoedigen om een afspraak te maken, bijvoorbeeld bij een beauty salon of een personal trainer?

In dit voorbeeld ga ik onze doelgroep een promotie aanbieden. Aangezien ik recent een website heb gemaakt voor een dansacademie, zal ik me in dit thema verdiepen. Ik ga een promotie opzetten waarbij de eerste dansstudent de cursus betaalt en zijn danspartner gratis kan meedoen aan de salsa-cursus.

De originele prijs per persoon per Salsa cursus is €39.99.
De promo prijs is dus €39.99 voor 2 personen.
Ik plan dit vaak in een Google document in een tabel in wat ik graag will communiceren.

Subject (dit is wat de ontvanger ziet voordat hij de e-mail opent).Griezelige Actie: Mis Het Niet! 🎃
Kort en krachtig en in het thema van Halloween.
Subject 2 (dit is wat onder het hoofdonderwerp staat in kleiner lettertype).Vind je het eng om alleen naar de les te komen? Neem iemand gratis mee!
Leg in één zin uit wat de actie is en blijf in het Halloween-thema; het keypunt is om het niet te ver te zoeken.
Main header text (dit is de tekst die de ontvanger moet overtuigen om verder te lezen na het openen van de e-mail).Bang om alleen te komen? Neem iemand gratis mee!
Grijp de aandacht van de lezer zodat ze verder lezen.
Body text (dit is de uitleg over je promotie).Halloween komt eraan, en omdat het buiten vol loopt met monsters, begrijpen we dat het eng kan zijn om alleen naar de salsa les te komen. Daarom mag je deze maand gratis een vriend of vriendin meenemen, zodat je niet alleen over straat hoeft tussen al die griezels.
Hier kun je je promotie uitleggen in een meer aangeklede alinea.
CTA en CTA-link (dit is vaak een knop die oproept tot actie).Boek hier je les!
Deze knop linken we naar je afreken pagina op je website.
Voorwaarden promotie (dit zijn de kleine lettertjes; het hoeft niet in elke sector, maar het is wel handig om extra informatie mee te delen).Voorwaarden en Condities
Geldigheidsperiode: Deze actie is enkel geldig voor de maand november.
Beperkingen: Maximaal één actie per duo.
Wijzigingen: Wij behouden ons het recht voor om de actie vroegtijdig te beëindigen.
Vouchers: De voucher voor de tweede persoon is niet terugbetaalbaar.
Link to socials (hier kun je je website, social media-kanalen en eventueel contactinformatie linken).Instagram en facebook.
WhatsApp kan ook.
Unsubscribe link (dit voegt Brevo automatisch toe).

Nu we onze email text hebben opgemaakt ga je naar Brevo en maak je een nieuwe campaigne.

Klik op ‘E-mail’ in dit geval en geef je campagne een naam. Voeg bij ‘Recipients’ de eerder geïmporteerde lijst toe.

Kies een template of maak je eigen template. Ik maak een eigen template die ik aanpas aan de branding waar ik de campagne voor opzet.
Ik gebruik Canva om snel een eenvoudig een header afbeelding te maken zoals dit.

Na het zelf bouwen of het aanpassen van een voorgemaakte Brevo-template, stuur je zelf een testmail. Het is het beste om de mail na te kijken op je gsm, omdat de meeste van je ontvangers die ook zullen ontvangen.

Na de test mail kan je eventueel hier en daar nog wat fine-tunen waar nodig, eenmaal je tevreden bent kan je de campage inplannen rechts boven aan door op Schedule te klikken.

Kies “Schedule” voor later en selecteer de datum en tijd die aansluiten bij je promotie. In dit geval doe ik het op 31 oktober om 12 uur.

Druk op “Schedule” onderaan en voilà, je hebt je eerste campagne ingepland! De eerste keer kan vaak de lastigste zijn met al het opzetten, maar zodra je een paar promoties hebt verstuurd, gaat het veel gemakkelijker.

Als je hulp nodig hebt met e-mailmarketing of geen tijd hebt, aarzel dan niet om mij te contacteren via het formulier hieronder. Ik help je graag verder!

Ontdek de Potentie van Jouw Bedrijf!

Wil je weten hoe jouw zaak kan groeien met e-mailmarketing? Vul snel ons formulier in en ontvang gratis een persoonlijke evaluatie!

Als je een website hebt, kun je dit veld gewoon openlaten.

Similar Posts